/, Nieuws/Hoe houden we stress en ons immuunsysteem de baas?

Hoe houden we stress en ons immuunsysteem de baas?

2020-04-22T16:38:00+01:00 22 april 2020|

Na de persconferentie verandert er eigenlijk in grote lijnen niets.

Hierdoor reist wel de volgende vraag:

Hoe blijven we stress de baas en laten we het niet ons immuunsysteem ondermijnen?

Want dat hebben we juist nu heel hard nodig.

Advies:

– voeding, minimaal en bij hooikoorts echt geen: granen, toegevoegde suikers, peulvruchten, aardappels en dierlijke zuivelproducten in deze tijd. Minimaal tot geen nachtschade. Wel grote variatie aan groenten en fruit eten. Op mijn website probeer ik je bijna dagelijks wat nieuwe inspiratie te geven, zie recepten.

– lichaamsbarrières dicht houden, met probiotica en L-Glutamine

– Omega 3, minimaal 2 gram per dag suppleren tot 3 à 4 gram.

– GABA om de stress as (sympaticus) tot rust te brengen, waardoor niet constant adrenaline afgevuurd wordt en daarmee cortisol, waardoor het immuunsysteem constant aangezet wordt en reactief is. GABA zit ook in groene thee, Camille, Valeriaan, Melisse, Hypericum.

– Vitamine B1, Ubiquinol, PQQ en magnesium in de vorm die in Magnesan Forte zit.

– 20 minuten/dag even mindfulness = relax niks doen.

 

Parasympaticus activeren zodat die de sympaticus in toon houdt:

Voeding met choline:

– noten, zaden: amandelen

– koolsoorten; broccoli, spruitjes, bloemkool

– vis: zalm

– vlees: kip, kippenlever

– eieren

– paddenstoelen

Echter hoeveelheid niet echt via voeding aan te eten: 400 à 1200 mg per dag, dus suppleren

Voeg acute stressoren toe aan deze chronische stress tijd om het systeem alert te houden: intermittent Living. Denk aan koud douche, hypercapnia of hypoxie ademhalingsoefeningen, intermittent fasting en drinking, nuchter beweging: lopen, fietsen, roeien, weerstandsoefeningen.

Wie hier meer uitleg over wilt hebben, kan mij mailen, dan spreken we een telefonisch, face time of Skype consult af.

 

De praktijk is open met de regels:

– 1 1/2 meter afstand

– alleen binnen komen

– bij binnenkomst handen wassen in toilet ruimte

– BADLAKEN MEENEMEN, dus niet thuis vergeten 😉

– geen sieraden om

– jas niet aan de kapstok hangen of in wachtkamer laten liggen.

– mobiel uit of op vliegmodus !!!

– geen acupunctuur, wel kPNI, coaching en Bioresoantie

Advies met betrekking tot het immuunsysteemzoals in eerder Nieuwsbrief, waarbij ik het volgende nog even verduidelijk:

– met vit C ascorbaat verhinderen dat het virus zich kan gaan hechten aan een receptor van slijmvliezen, zoals dat wat de luchtwegen. Preventief: 3x 1 gram per dag. Bij verschijnselen om de 3 à 4 uur 1 gram, plus antiviraal Astragalus Eleutherococcus Shiitake.

Zo hoop ik iedereen z’n immuunsysteem en psyche te kunnen blijven ondersteunen en te versterken, zodat we sterk wanneer de maatregelen echt gaan versoepelen.

Lieve mensen, pas goed op jezelf, je kunt genoeg zelf doen om gezond te blijven. Maak van iedere dag een mooie dag.

Tot ziens en voor nu hartelijke groet, Marijke